Uppe tidigt och sprang en sväng!

Skolstarten gick bra. Kvällskursen är intressant och nya människor är inte så farliga som man tror. Jag vet inte vad det är som händer men helt plötsligt när man har bråttom, som jag fick i måndags, så hänger man upp sig på småsaker. Stressad efter duschen står jag och tänker på att jag skulle behöva klippa tånaglarna (som om någon skulle märka det) och plötsligt provar jag kläder som jag aldrig haft en tanke på att kombinera tidigare. Nu blev det jeans och en vanlig tröja iaf men visst är det konstigt att när man behöver som mest trygghet i något man är van vid, tex kläder, så börjar man grejja med det också. Fånigt.

Igår efter en hel dag i skolbänken va huvet helt fullt. Som ett minneskort. Jag tog en lång promenad och defragmenterade lite. Beställde böcker för 1800 spänn och fick tummen loss och sökte stipendie från facket. Sen kom kärleken och pussade lite på mig och jag känner att jag är i extra behov av fina ord och lite kramar just nu. Tvivlet griper tag i hela själen emellanåt: kommer jag att fixa det här sista året också, men en extra kurs och skrivandet och jobb? Kaxigt kan man ju säga: klart jag gör!!! Men jag är inte den kaxiga typen. Däremot är jag bra på att ta kritik tror jag, så länge den inte är orättvis. En lärare kan göra hundra anmärkningar på ett arbete, jag skulle inte knäckas för det. Gör om, gör rätt. Jag älskar när man får en andra chans.
La mig tidigt men fick bara en halv sida läst innan ögonen gick i kors. Vetenskapsteori. Kritiskt tänkande. Massor av begrepp som vi kommer få salstenta på. Plugga in som glosor är nog en god idé.

Jobbidag-kram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0