att sova eller inte sova

försöker med ett nytt mantra: nu är inte alltid. nu är inte alltid. nu är inte alltid.
andas och andas igen. en dag i taget, ibland en timme, ibland en minut.

ska vara ensam några dagar. vet inte om det är bra eller dåligt. om jag kommer må dåligt av tabletterna har jag ju alltid andra tabletter att ta till. de kan man sova hur länge som helst av. men jag har inte riktigt tid med det. ny kurs och böcker som ska jagas fatt på och några jobbdagar på det. det får gå. det ska gå. jag har massor att avleda herr Ågren på om han är envis med besöken. städa kan jag ju alltid roa mig med utan att behöva tänka. har två avlastningsbord från Ikea som ska skruvas i hop. en kyl som en biolog hade blivit euforisk av att ta odlingar i. några blommor som skulle ropa hurra av ny jord. en klädkammare som verkligen innehåller kläder, tyvärr alltför många plagg som inte har där å göra. och sängkläder att tvätta... i mitt nästa liv ska jag bo med nån som har en bokstavsdiagnos och behöver få utlopp för sitt energiöverskott. så jag kan få va trött och hängig ifred och ändå få undan stressorer i min vardag. fast jag börjar tro att bo själv ändå is da shit. även om det just nu är tungt och trist. men nu är inte alltid och när medicinen gör vad den ska och jag orkar mera uppskattar jag nog ensamheten bättre.
nattkram d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0