folk och folk, Alla är vi människor

jobbade igår. hade jag velat bli kassörska hade jag sökt jobb på maxi direkt utan att gå en utbildning i egenvårdsrådgivning först. det är så det känns. ibland sitter jag och funderar på vad kunderna är för personer egentligen. så många olika människor det finns. långa smala grova taniga tjocka korta... i olika former. smala flaggstänger mumintroll dvärgar kanonkulor...ibland är jag mer tacksam för att de har kläder på, ibland inte.
en kund blev jätteglad att se mig. han har också högskoleutbildning och frågar mycket kring skolan och mina studier och berättar om mär han själv läste.men han jobbar inte. varför vet jag inte. men han peppar mej. han känner mej inte så bra men får mej att känna mej bra. han är rolig. men lite jobbig och vill kramas och luktar rök.
två nya kurser började i går. biblioteket har inte böckerna men en har jag snart i handen. bästa Gruppen på fb fixar och donar. Love dem. Första uppgiften på ena kursen är redan inskickad. idag ska jag jobba järnet med litteraturfördjupningen hela långa dagen hoppas jag. och idag SKA jag springa!
kände tryck och smärta i bröstet igår och det gör verkligen ont. hoppas bara det är herr Ågren som vrider runt. men man vet aldrig. eftersom jag har en samtidssjukdom i grunden, har varit rökare och förslappad i perioder så är min kropp kanske inte den bästa på insidan. men hjärtat slog ju fint i höstas när jag också hade ont så det är säkert ok.
nu ska jag sluta svamla, äta frukost och gå morgonpromenad innan intensivt skolarbete kör igång.
morgonfunderingar d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0