Men vem vill lukta apa i munnen i 40 år?

Jag har levt 14349 dagar. Det innebär att jag borstat tänderna så där 28 000 gånger i cirka en och en halv minut åt gången. Alltså i 29 dagar har jag borstat tänderna. Nästan en hel månad. Om jag slutar borsta tänderna och lever till jag blir 80 år, då har jag en hel månad på mig att göra sånt som är roligare än att borsta tänderna.
Andra roliga saker man kan räkna ut på kalkyleramera.se är att jag tillverkades ungefär den 22 mars 1973. Eller att det tar 1,7 minuter längre tid att köra i 90 km/h istället för 110 km/h till jobbet i morgon.
 
Medvind:
Packade ryggan och gick ut till Lillsjödal och satte mig i solskenet. Tog med kartan över skåneleden och planerade rutten jag ska gå längre fram i vår medan jag och hunden delade en banan på bryggan. Det var riktigt skönt.
Nytvättade lakan har jag bäddat med i kväll, det luktar gott.
Åt en god ägg och sill-macka till lunch.
Halva litteraturfördjupningen är gjord.
 
Motvind:
Vaknade med ångest de luxe.
Hade tänkt springa i dag men har inte gjort det.
Orkade bara bädda halva sängen och har inte lagt in den andra rena tvätten.
Hundarna blir helt svarta och fulla med grus i tövädret så de måste duschas efter promenad,
 
Vindstilla:
Hittat ett jobb i dag som jag verkligen ska söka. Sen. En dag när jag är bäst igen. I dag har jag bara varit en rädd liten skit. Livrädd för att va själv. Är till och med rädd för att gå ner i källaren och hämta tvätten och gå ut med hundarna när det är mörkt. Men jag är väl vuxen och då räknas det inte. Måste genast räkna ut hur gammal man ska va för att mörkrädsla inte ska va ett giltigt skäl till att inte våga va ensam längre. Fast jag har ju hundarna så det räknas nog inte som ensam ändå. Och jag har ju överlevt hela dagen, till och med utan att ringa en Stina som jag vet jag alltid kan räkna med när det blir för mycket och jag behöver en livlina. I morgon kommer pojkspolingen hem igen, det är tomt utan honom.
 
Nu är det sovdags. Jag kommer att sova 25 200 sekunder. Ungefär. Om jag somnar nu.
 
Räknekram D.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0