Snart...

Medvind:
Tog en brejk från läsningen i går och gick ut i skogen och grillade en korv. Det var skönt och Loppan hängde med utan allt för mycket protester.
Jag har haft matlagningshjälp hela helgen. Uppskattat.
Är lite mer i fas med studierna känns det som. Har iaf lämnat in ett arbete även om jag vet det inte blir godkänt. Men denna veckan som kommer kan jag sitta från morgon till kväll nästan varje dag.
I morse vaknade jag utan ångest. Kanske pillerna verkar fortare och de första värsta biverkningarna är över? Känner mig inte mer levande men kanske lite mer företagssam.
Motvind:
Store hunden kräker igen. Han klarar inte ens av att få godbitar som belöning även om det är specialmat som godbitarna består i (hur gott det nu kan va att alltid äta samma sorts mat). Det får va mat två gånger om dagen, eller möjligen tre, och sen never ever något där emellan. Trist, men nödvändigt.
Vindstilla:
Veckorna bara går och det verkar som jag kommer att få tillbringa en sommar till här. Jag hatar det. Verkligen. Jag behöver en trädgård, ett eget sovrum, en tvättmaskin och nånting som är bara mitt som det finns en långsiktighet i. Där jag kan sätta hallonbuskar som jag vet kommer vara mina för lång tid framöver..... I-landsproblem, javisst. Men där är ett nytt radhus på området där jag tittat innan. Ska ringa i morgon. Väger för och nackdelar mot varandra hela tiden och egentligen skulle det inte behövas men alternativen är inte så många.
Kollade på en föreläsning över nätet i dag om sociala relationer på jobbet. Och det är nog så att jag ska lämna mitt jobb så fort som möjligt, det är ingen sund arbetsplats längre. Men innan dess måste jag ha flyttat. Väntar på att bli lite mer handlingskraftig, oberoende och beslutsam. Jag vet ju vad jag vill, orkar bara inte riktigt ta tag i det. Men ska iaf göra en lista på vad som är viktigt för mig i ett förhållande.
Söndagskram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0