Feb. 24, 2013

Vi åkte till lalandia. en unge sjuk så vi plockade med en annan. hann bada 10 minuter sen halkade loppan i stentrappan och studsade som en boll på ryggen nerför. innan jag fattade vad som hänt hade personalen lagt henne på en bräda och fixerade nacken på henne och berättade att ambulansen va på väg. flickebarnet var tappert och stod ut med mycket. dubbla röntgen som visade att ryggen va hel. ett under med tanke på ambulanspersonalens behandling när kragen skulle på och hon skulle flyttas mellan bårarna. klumpigt satan. dörrar som öppnades så det drog kallt rakt in på nakna blöta ungen. klantskallar. inne på sjukan va de väldigt vänliga och noggranna. jag har översatt danska språket både framlänges och baklänges. nu är vi äntligen hemma och resan kunde jag varit utan. barnen har nog haft kul iaf.
sitter här och inser att jag slösat bort två år av mitt liv. jag är snart 40. jag har varken tid eller lust att vänta på nåt längre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0