usch


Det är mycket kvar till en bra uppsats. För mycket känns det som. När man går in där på opponering vill man bara höra en enda sak: "Detta är jättebra." Men det säger de inte.Också mitt eget dravel om kollegans uppsats. Hon fattade nog ingenting. Det var så bra när jag satt här hemma och sen när jag ska säga det så blir det stockning i hela kroppen.
Motvind:
Idag är en hat-dag. Jag hatar:
att behöva dra runt allt själv.
stiga upp själv
gå och lägga mig själv
att tvätta berg med handdukar och lakan
knöliga strumpor i tvättkorgen
att tänka ut vilken mat som ska lagas, handlas och planeras
att inte kunna fokusera på det som är viktigt
att inte ha en plan för framtiden
att inte veta om man gör rätt eller fel val
att gå till tandläkaren
att bli uppraggad på skolgården
att jag behöver en ny baddräkt
att min bostad behöver storstädas
att min dammsugare är trasig
Kallt kaffe

Medvind:
Min goa fina kollega, Maria. Hon kan verkligen lyfta och peppa. Stort tack och massa kärlek till henne. Hoppas nån lyfter henne när hon behöver.Hon har rätt när hon säger att jag har klarat studierna i mycket sämre skick än vad jag är nu. Så jag tror henne nästan när hon säger att det kommer gå vägen nu också.
idag ska jag och Loppan gå till simhallen och jag hoppas att jag får simma en stund för henne.
Jag kan inte tugga så bra för då gör det ont i tanden, det betyder flytande föda och jag hoppas kanske kunna sitta stilla utan att lägga på mig nåt fast jag inte kommit igång med att springa.

Vindstilla:
När jag steg ur bilen igår på skolans parkering kom en kille och började prata med mig. Jag är ju alltid trevlig och vi pratade om skolan och vad vi läste o lite allmänt. Det slutade med att jag såg en möjlig positiv kontakt för framtiden och han fick min mailadress. Suck. Jag hann knappt komma hem så låg det ett mail i inkorgen om hur snygg och söt jag var och att han ville träffas för att se om vi hade mer gemensamt än studier.....Ska jag känna mig som ett objekt eller bara smickrad? Vill bli uppskattad som människa, tänkande varelse, att man har nåt att förmedla. han har dessutom vänförfrågat mej på fb och läser kanske det här.
Trötta kramar D.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0