is i spåret är inget bra

jag fick stora liften att stanna igår. det är pinsamt. men vi kände för att flörta så vi tog singelkön. de i andra kön ska hålla till höger och släppa in de som kommer från singelkön men nåt gick snett och jag blir knuffad framåt och trillar under liften. jag kommer nedanför kanten så när jag reser mig upp är liften en meter för högt upp för att kunna sätta sig i. liftpersonalen kommer fram och frågar om han ska hjälpa mig upp. innan jag hunnit protestera tar han mig under armarna och lyfter upp mig. jaja shit happens.
på afterskin blev jag itvingad irish coffee och sen när vi skulle åka igen var det mörkt ute och knäna lagom mjuka. så jäkla härlig dag.
idag tog jag längdskidorna och hittade till spåren ganska enkelt. i första riktiga nerför trillar jag i en riktig vurpa och landar på höften. kommer upp och känner efter om jag lever. jodå, men ont i vänstersidan. ena staven är bruten.jag fortsätter ändå. men det gör mer och mer ont i höften och baksidan av låret.jag börjar frysa i mina svettblöta kläder. till slut går det inte längre, jag får ringa efter hjälp. har sovit en timme i soffan, kurerat mig med kylliniment och Ipren. det känns lite bättre men ska duscha varmt strax.
skulle pluggat i dag ju efter åkningen. suck. inget blir som man tänkt och jag funderar redan på hur jag ska kunna sitta i bilen i morgon.
ontkram d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0