Mitt liv är som en tennsoldats.

Jag brukar säga att Gud ger inte större prövningar än man klarar av. Men nu ska han ha klart för sig att han är så jävla nära gränsen....Vaddå??? Förlåt att jag missade julottan, liksom!! Eller vad?? Men ge mig en rotfyllning för 3000 nu också, det går bra. Jag tar det med. Kan man få lite lugn och ro sen? Få va frisk en liten stund?
Är sugen på skidåkning. Har bara en stav. Har ändå ingen tid. Springa då? Snö överallt, kommer halka o bryta benen. Sjuka ungen släpper inte ut mig ändå, knappt jag får gå med hundarna. Mat och skit ska också hinnas med. Slösade 2 timmar på stora affären i går för att leta tidskriftsamlare. De hade inga. Ordningen är så ototal, räkningar som glömts bort, behöver strukturera röran.
I morgon är det tvättdags ska bli kul att se vad som inte fungerar i morgon. Fläkten? Maskinen? Vattnet? Spännande detta. Eller inte alls. Ja, jag tar ut allt i förskott. Det är nu jag ska hitta min verktygslåda och det är inte svårt, jag tänker ju på den nu. Men den är fan helt tom. Nån har snott alla verktygen.
Ja, jag är strressad. Superstressad. Behöver jobba några dagar också för att få nån lön nästa månad. Eller skiter jag i det och lever på inget. Det går det också.
Jag har hittat ett hus som ligger perfekt, fint i pris och det tilltalar mej. Men det blir skjutsande av lilla flickebarnet. Men det går kanske det med.
Tandvärkskram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0