nöjd med så lite

igår kväll ringde postkodlotteriet. jag hade vunnit tusen spänn! kul. idag kommer de att försvinna hos tandläkaren. okul.
kommer ner i tvättstugan. den bra maskinen är inklädd i en stor lapp med röd spritpennetext: maskinen är trasig. jahaja. synd det inte går att sätta pengar på att nåt är trasigt där. då hade det varit lite som vinst varje gång. oddsen för att allt ska funka skulle va skyhöga. ingen skulle sätta på det.
känner mej verkligen helt Lost. tappar bort vem jag är, mina värderingar och blir passiv och tar inte ansvar för det jag borde. när jag blir maktlös och inte kan påverka min vardag, mister empowerment, blir oförmögen till handling. jag gjorde en profil på en dejtingsida bara för att få en påminnelse om vem jag är. vad jag står för. vad jag tycker om och vad som är viktigt. onödig tid, men det är intressant att läsa om sig själv. om vad jag tycker om att göra och sen tänka efter hur ofta jag egentligen gör de sakerna. det finns vänner jag saknar och skulle vilja träffa oftare. drömmar som faktiskt är genomförbara. och det är bara jag som är ansvarig. ingen annan kan göra det åt mig. jag kollade runt på lite andra profiler och det finns många människor som verkar jätteintressanta men ändå...va är det för fel när de ändå inte hittar nån att dela vardagen med? kanske människor bara vill ha nån som man kan visa upp sig för, bjuda flott på restaurang, skryta om jobbet för, mysa och ha kul med och inte nån som kan ta soppåsen, bädda rent och skura toaletten varannan gång med?
relationsfunderande d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0