sova som en stock

sitter i en stuga i sälen efter en förmiddag i spåret och det är mys på hög nivå. skulle gå ner till skidspåret i morse och tog en omväg runt nordpolen. Mitt lokalsinne är ju som en guldfisks. blåste ordentligt och jag började fundera på om kläderna skulle räcka eller jag skulle förfrysa till döds. precis när tvivlet var som störst över att aldrig hitta varken skidspår eller hem igen så ser jag en åkare glida fram längre bort. och sen behövdes inte många meter i spåret innan nya fula rosa funktionsjackan hamnade på lite pluspoäng över sin geniala svettutsläppsfunktion i ryggen. jag älskar mitt nya överdragsställ. fast det är rosa. spåren va kanon och jag bestämde mig direkt för att ta den långa rundan. varför fega, liksom? imorgon kommer jag förmodligen inte kunna ta mig ur sängen utan lift. men det var underbart att åka. tills jag skulle hitta hem igen. jag stegade kavat in på ett litet kontor där en glad kvinna sa hej. jag hittar inte hem, sa jag. var bor du? frågade hon. i en blå fjällstuga. svarade jag. det var fel svar såg jag på hennes min och när jag inte visste vad byn stugan ligger i hette och hon hörde min skånska dialekt dolde hon en mycket djup suck. hon satte en karta i handen på mig och undrade om det fanns något jag kände igen. undrar om hon såg min ilskna blick. kände inte igen nåt ju. då hade jag ju hittat. nåja, efter en mycket lång och kall promenad på gångstigar som kanske inte va gångstigar så hittade jag stugan igen. där väntade stekta ägg o bacon till lunch. nu ska jag plugga litteraturfördjupning medan här är tyst och lugnt och tonåringarna är i backen. skidsemester är underbart och sonen lyrisk och rosig på kinderna. det är en go känsla att se honom glad och njuta.
det vuxna sällskapet är riktigt trevligt och vi hade en mysig kväll efter shoppingen av mat igår. om det var vinet eller irish coffeen som gjorde det ännu trevligare kan ju kvitta. ikväll blir det jägermeister och bastu.
skidkram d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0