stjernberg behöver sånglektioner

tiden bara springer. helgen går som blixten. i fredags tog jag ledigt och åkte till Ikea. behövde ny lampa. kom så klart hem med liiiite mer än så. dock inte fler ljus. nu har jag en lampa över...
motvind: sonen är sjuk. på riktigt. hans hals ser ut som ett öppet sår med blåsor i och han har ont. han vaknade med världens ögoninflammation i morse. jag har inte tid att greja med doktorn, men får nog göra det ändå i morgon.
jag försökte boka biljetter till en show som hjärtat skulle få i födelsedagspresent, men min bank funkar inte och jag vet inte hur jag meckar rätt på det heller och när tekniken är motsträvig lackar jag ut. känner för att bara skita i det men får väl ringa dit i morgon. har slösat värdefull tid på ingenting. skulle inte förvåna mig om de är slut i morgon.
lyssnar på Robin stjernberg på så ska det låta och den grabben behöver sånglektioner. pinsamt. verkligen dåligt. jeanbanan kan inte heller sjunga men låtsas heller inte kunna.
medvind:
var på utställningen med jan Lööf igår. jättefint. loppan gillade det och det var längesen jag gjorde nåt tillsammans med henne som vi båda uppskattar. det va kul att se henne skapa i skrotnisses verkstad.
gick en pw idag så svetten rann och det sista kletet i lungorna rensades ut. så skönt.
vindstilla:
kollade ett hus idag. mycket charmerande och billigt i drift. dock mycket fix inne och ett tak att lägga om. lite stort för oss kanske. en sparrisbädd i trädgården som gett tio kilo i skörd. häftigt. men ju mer jag tänker på det ju mer vill jag bo i tormestorp. det är där jag har all anknytning. ska nog ha lite is i magen och se vad som dyker upp. det är lättare för mig att köpa något när jag jobbar.jag längtar efter skogen, orienteringklubben, att loppan kan leka med kompisar utan att behöva mecka med skjuts och tider och mycket mer. jag längtar efter att få tillbaka mina värderingar och vanor, det jag gjort avkall på sen jag flyttade. jag vill ha ordning på torpet igen. men jag hinner säkert ledsna ihop några gånger på vägen och ändra mej.men det är bara att bita ihop, jag kommer fixa det. på nåt sätt. det har jag bestämt. aldrig att jag kommer tillåta mig själv att bli beroende av någon igen. varken känslomässigt eller ekonomiskt.
så det är väl bara att boka in några extra jobbdagar så nästa månad också blir dräglig.
dags att kissa hundar kram d.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0