gnäll

vet att det va längesen jag skrev men har funnits olika anledningar till det. Ha förtröstan kära läsare, det kommer mer gnäll för det här är en gnällblogg. här gnäller jag på saker som jag kanske ibland är orsak till själv och det mesta är det bara jag själv som kan förändra eller åtgärda. fast ibland vill jag bara gnälla för gnällandets skull. och just nu finns det massor. tex mello. blev så besviken på de som gick vidare igår. de är inte ens bra. men att jag orkar bry mig..??
motvind:
min uppsats är inte klar och jag har 24 timmar på mig. kommer inte att gå.
jag har sovmorgon o inga hundar men är vaken ändå.
bilen behöver service och nya däck och jag har inte hunnit jobbat och har inga pengar över till det. lite surt att behöva ta sparpengar som jag tänkt betala tandläkaren med. tur jag kan koka soppa på en spik och snart kommer nässlorna. då kan jag byta ut spiken...sonen behöver t-shirts. jag vet att det finns 4 för 100 spänn på city gross men han tror inte jag är klok när jag säger det. lite svårt att möta hans "jag har inga pengar" när hans ribba är lagd skyhögt och han har svårt att förstå pengars värde och rimligheten i vad saker kostar.
medvind: hittat en ny runda som är 7 km. var så springesugen igår men ibland får man ju foga sig och det är ändå kul att komma ut tillsammans. så vi gick den. för en gång skull hade jag klätt mej helt lagom.
har börjat med nya tabletter, och det känns ok så här långt hoppas hoppas de hjälper utan jobbiga biverkningar. det är förödande för mej att bara sitta hemma utan socialt umgänge så jag har anmält mej till diskussionskvällar som är varannan vecka. ska bli intressant och hoppas på att få intellektuell stimulans och träffa nya människor som är på samma våglängd.
vindstilla: önskar jag hade en miljon kronor. drömhuset ligger ute igen, nu med sänkt pris men fortfarande för dyrt för mej. har ett annat alternativ på g som också kan bli bra. Vi får se vad som händer denna veckan. tänk vilken dröm att kunna flytta in i juni.
morgonkram d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0