det är skönt att komma hem

även om jag lätt kunnat stanna i fjällen mycket längre.
hundarna blev verkligen glada över att se mig.
motvind: att 2 (nästan 3) vuxna människor inte håller hyfsad hygienisk standard på ett hem under en enda vecka känns lite trist och faktiskt oroväckande. är det bara jag i detta huset som vill ha en ren fräsch toastol att sitta på? eller ett kylskåp fritt från mat som kryper ut därifrån av sig självt? utedassen på helagsfjället var fräschare än den toa som mötte mig här hemma. så det va lite trist att ägna en dag med vackert väder åt att städa inomhus.


medvind:


vindstilla: ni undrar varför jag städade efter snuskpellarna?
varför det var jag som sprang här med trasan? ingen annan var hemma, vill ingen annan ha det rent kommer förmodligen ingen annan att göra det ändå. sen tror jag att ingen annan bor här så då återstår bara jag själv. funderar på någon sorts schema men det har man väl bara till små barn? eller?





extra medvind: fick svar på mitt cellprov att allt fortfarande ser normalt ut. så skönt.
var ute och sprang en liten, liten runda i söndags och det kändes riktigt bra!
känner mig som en riktig gnällkärring och har kanske lite svårt att vänja mig vid att bo många.
/d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0