i morse

blev jag väckt av Molle Lindgren och en religiös sång. frukost och sen ut mot postvallen. på vägen mötte vi en same på fyrhjuling som hade en nysköten älg på släp.

20 sekundmeter i byarna uppe på fjället. det biter i kinden.



fjällvärlden är vacker, mäktig och underbar. att jag inte varit här tidigare?
apotekaren hjälpte till att dosera jägermeister så det blev lagom. en varma koppen och en klint smörmad blev lunch och sen till kaffet blev det en bit choklad. jag har tagit många bilder på utsikt och renarna som gick omkring lite här o var

men de vackraste vyerna försökte jag inte ens få med på bild. det går inte. i morgon ska vi försöka gå upp på glaciären. molnen täcker toppen så jag ser inte hur högt berget är.
nu har vi duschat och jag lär somna ovaggad i kväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0