på en morgonpromenad

blev jag utskälld av en gubbjävel som körde efter mig i bil in på en återvändsgränd i villakvarteret som jag passerar ibland för att nå cykelvägen. han var topp tunnor rasande över att hunden lyft benet mot en häck och gått in på en tomt.
först blev jag helt paff. fattade inte vad han menade.
min hund hade gått längs häcken, lyft på benet, släppt två droppar (kissat riktigt hade han gjort innan och jag brukar inte låta dem kissa de första kissarna på ställe där det kan va otrevligt för folk) när häcken tog slut va där en plattlagd uppfart som hunden gled in en halv meter på.
jag frågade mannen om det var Hans häck och Hans uppfart. det va det inte. då tyckte jag att de som ägde häcken och uppfarten kunde få tycka eller inte tycka kring det istället. han förväntade sig att inte se mig där fler gånger. jag frågade vad som hände annars... men då insåg han nog att gränsen höll på att passeras...

ibland när det är väldigt mörkt i villakvarteret kan det vara väldigt svårt att skilja postlådor från latrintunnor. speciellt om det dessutom är hål på påsen. och självklart har jag från och med nu en ny standardrunda att promenera :-)
har folk inget liv eller ett krig i Syrien att bry sig om?

jag är en snäll människa. men ibland kommer hornen fram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0