mer

död än levande. så känns det i kväll.
det är påfrestande för orken att hålla igång från tidig morgon till sena kvällen och sen inte sova ordentligt. är inne i en mindre bra period där det mesta känns meningslöst. glömde bort ungens optikertid men hann efter påminnelse dit något försenad och gick en runda på stan med henne sen. tur hennes far har koll. där är det ordning och reda.
medvind: jag fick alla pralinerna för mig själv i kväll.
det var mysigt på Tykarpsgrottan med familjen i går.
träffade en fd kollega idag som jag ofta tänkt på. det var kul att prata med henne.
motvind: det trista är bara att om man gör nåt kul ena dagen så har man dubbelt tråkjobb nästa. känner mej väldigt ensam i att vilja ha ett någorlunda fungerande hem med rena handdukar och lakan och tömda sopor och torkat bord. en märklig sak som jag noterat är att jag dricker nästan aldrig dricka från burkar och ingen läsk på pantflaskor. vem tror ni ofta pantar flaskor och burkar? jag dricker aldrig mjölk. vem tror ni tömmer behållaren med tomma mjölkkartonger? och det är nog bara jag som uppskattar en ren och fräsch kyl eftersom det oftast är jag som torkar där. samma under spisen och bakom frysen och med soppåsen på toa.. samtidigt vill jag inte framstå som nån tjatkärring genom att säga åt nån annan att göra de här grejerna. speciellt inte när det gäller vuxna människor. det är ju inte typ raketforskning man ber om, bara vanlig hygien, ordning och reda.
vindstilla: nu ska jag göra en paj till morgondagens kräftskiva. orkar eg inte men har sagt att jag ska göra en.
borde även packa till morgondagens vandring på två mil. eller också ta ett glas vin till. och sen gå med hundarna. ibland önskar jag att jag kunde ringa en vän som kom och avlastade litegrann.
/extra gnällig d.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0