shoppande idiot

dagens medvind: två glada flickor på flera timmars shopping på emporia. stundom tog det lång tid med provning och att bestämma sig, men alla var vid gott mod nästan hela tiden.
sen kom vi till sista fjällträffen innan vi åker och mina goa energigivande vänner är fantastiska. jag blir verkligen glad av deras sällskap. ätit gott hela dagen har vi gjort också. nu sitter barnen och tittar på film tillsammans och har det lite mysigt.
vindstilla: idag har det känts som lite, pyttelite höst. regn, blåst och lite kyligt i luften. snart dags för strumpor och långbyxor.
motvind: jag hade sett fram emot att komma hem, kanske kunna sitta ner en stund, kollat film med barnen eller pratat i soffan med en kopp te. men som vanligt är jag en idiot som förväntar ,mig saker. jag borde ha fattat att söndagskvällen skulle ägnas åt toastädning och dammsugning. och en liten förhoppning att kunna plocka svamp eller björnbär på min lediga eftermiddag i morgon försvann också ganska fort. varför skulle det liksom finnas utrymme för mig att göra nåt kul utan att jag får dubbelt tråkjobb efteråt, liksom?? varför lär jag mig aldrig att förväntningar alltid leder till besvikelse?
gonatt, d.



Kommentarer
Postat av: Ida

Samma här, tänker hela tiden att ikväll ska jag bara sitta ner och bläddra i en tidning eller titta på tv. Alltid kommer det annat emellan. Dammsög och toastädade också igårkväll...

2014-08-18 @ 11:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0