störiga saker

- att microvågsugnen måste plinga varje gång den stängs av. jag kan se konstruktörens självgoda belåtna min när han (mina fördomar säger bestämt att det var en hane) står och testkör mackapären och det kommer ett "pling" varenda gång ratten vrids till noll.
- att brödmaskinen piper efter varje programändring. när vill man ha nybakat bröd? just det, på morgonen. och då bakar man?? JA! PÅ NATTEN! visa mig en enda icke förståndshandikappad människa som tycker det är en bra ide att en brödmaskin piper med jämna mellanrum hela natten...
- att tvättmaskinen står och piper i x antal minuter efter avslutad tvätt. why?? vem är det alla dessa pipande maskiner piper för/till/åt?? är konstruktörer/ingenjörer/tekniker alla några elaka jävlar som sätter till pipandet som en sista funktion för att irritera resten av världen? eller vet de en funktion med pipet som inte resten av världen kommit på än? då får de hemskt gärna delge mig den. för då ska jag tala om vilken oerhört dålig ide det är.

- backe på osten
- grop i smöret
det är ok att ha det i ett hushåll som består av en ensam person som aldrig någonsin bjuder någon annan på smör och ost. gemensamt med ovanstående fenomen i hushåll på fler än en person är att det skapas av egoistiska, självcentrerade varelser som tror att de är ensamma på hela jorden om att nyttja dessa livsmedel. de saknar fullkomligt förmåga att tänka på och bry sig om några medmänniskor. hade de haft en liten liten aning om att det kommer en person efter dem som också använder smör och ost......men vänta...de gör ju det själva, det kan ju va de själva som kommer efter sig själva....nu blir jag förvirrad. kan det va så att det finns folk som gillar att ha en stor grop mitt i smörpaketet så locket blir kladdigt på kanterna och en ost som man inte kan skära långa fina jämna skivor av? nu känner jag mig lite trångsynt.
/d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0