fällor

Jahemifrån en ny akademisk utbildning och Studieskulder. Jag borde verkligen satsa på en "karriär". I mitt fall betyder karriär ett mer välbetalt jobb med schysstare arbetstider. Eller Våga satsa på att göra en ny tjänst inom den organisation jag är i nu. Kanske starta nåt eget... Men vad gör jag? Går ner i arbetstid för att hinna/orka serva resten av familjen och hålla hemmet i nåt så när beboeligt skick. Jag har dessutom gjort mej ekonomiskt beroende, vilket jag lovat mej själv att aldrig bli. Det är förnedrande. Jag har gått i den största fälla som finns. Det räcker ju inte att en av två vill ha det jämställt. Tyvärr. Så enkelt det hade varit då. Jag hade räknat med lite större stöd och engagemang hemifrån. Det här med relationer är minsann inte lätt. Kommunikation. Dialog. Att förstå och framför allt, vilja förstå. Och mena det man säger och bara säga det man menar. Det är ganska tröttsamt att bli missförstådd och övertolkad i allt. Inte konstigt att jag tystnar. Och då är det fel. Jag vill ha tillbaka min man och slänga ut surgubben. 

Medvind
Loppan är meganöjd med sitt nya rum.
Store hundens mage har varit bra länge.
Sonen verkar tillfreds med livet. 



Motvind
Har varit sjuk en hel vecka. Det är tröttsamt. Och dyrt. Förmodligen dagisbaciller, de små liven hostar och nyser helt okontrollerat. 
Bilen behöver verkligen omvårdnad. Också tråkigt och dyrt. 

Vindstilla 
Var på en föreningsfest. Lite chockartat måste jag säga. Närvarande föräldrar som låter sin 17 åring dricka whiskey. Sexistiska skämt från tränare. Man gör sig rolig över förra årets fylla hos någon minderårig i mikrofonen inför alla. Ingen verkar reagera eller agera. Jag reagerar. Men har ännu inte agerat. Föreningsliv som fostrar och förenar? Det är komplext.Men om det här ingår i föreningskulturen....ja, då har föreningarna problem. Det här är en fråga som jag känner att jag skulle kunna brinna för och engagera mig i. Har börjat leta fakta och funderar på vilken väg som är lämplig att gå. 

Varför flyttar inte alla svanar? 
/D. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0