svamp

medvind
sovmorgon
svampplockning i solig skog. helt tyst och stilla, bara tranor och ormvråk som hörs. också gårj ag rakt på ett hav av kantareller. bara hälften är i skick att plocka. men känslan, lyckan, det är nästan fånigt. tur det bara är hundarna som hör och ser. sen bara sitta där med ett äpple och en flaska vatten och lyssna på tystnad. fantastiskt. och sen undra vilket håll jag ska gå för att ta mig tillbaka till bilen...

motvind
jag mår inte alls bra. vill inget, inget är kul och jag känner mej kvävd och ensam på samma gång. det är så mycket jag borde passa på att göra nu när jag inte jobbar så mycket men inget är kul. ingen annan verkar heller bry sej om hur rent eller skitigt eller fullt eller tomt något är så det känns som att bo med ufon. men jag vet att jag mår bättre av ordning och reda och jag kommer att skapa det omkring mig. en dag i taget, ibland en timme. jag har gjort lite experiment här hemma med tomma förpackningar, och det är mycket intressanta iakttagelser jag hittills gjort.

vindstilla
sugen på att anmäla mig till ett lopp. idag sprang jag hela rundan utan att stanna. det går lättare och nu är det dags att öka distans och hastighet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0