Hemåt

De hade fortfarande julmarknad på torget i cluj. 

Jag kan köpa vad jag vill i vilket stånd jag vill. Men hittade inget av intresse. Jag kände ändå att jag skulle velat gynna nån där. 
Rumänien är ett stort land med många invånare varav många är fattiga och arbetslösa. Ett par gånger under resan har barn kommit fram och tiggt så fort vi öppnade bildörren. "Ge oss pengar så kommer gud att vakta din bil" var budskapet vid ett tillfälle .Andra gången kom en hel flock ungar varav den minsta pojken gick utan vantar. Jag har vantar så det räcker och hann knappt räcka fram dem åt honom förrän han högg dem som en piraya . Mr Scandline gav dem varsin kaka också. Så sorgligt och trist att se dem och inte kunna göra mer för dem. Ger man dem pengar tar föräldrarna dem och köper sprit för dem. 

Varför inte,liksom? När man kan...

Så här går ju också bra att parkera.
Nu sitter jag på tåget hem och vill bara hem. 
För det är ju så, borta bra men hemma bäst!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0