härligt härligt men tråkigt tråkigt

Saker som jag gärna har:
Rena bestickslådor.
Toavask utan tandkrämsspott och damm.
Fräscht duschdrapperi.
Rena handdukar och lakan.
Sopat utanför ytterdörren.
Hundbajsfri gräsmatta.
Avtorkad kyl.

Det är inte bara tråkigt att fixa ovanstående, det uppmärksammas inte och är direkt avtändande sysselsättning.  Men ganska trevligt att ha det gjort. Jag har haft lite extra energi, kraft och ork senaste veckan och faktiskt gjort lite saker och inte bara blivit sittande efter jobbet. Så snart kanske det här hemmet inte bara har en massa halvfärdiga projekt överallt utan några avslutade också. Det var ju ingen som tog på sig projektledarrollen som utannonserades här för ett tag sen så jag räknar med att få fortsätta på den tjänsten ett tag till. 

Medvind
Jag ska jobba lite mer vilket ger ett lite större ekonomiskt utrymme. 
Jag känner mig taggad för utbildningen jag ska gå genom jobbet.
Loppan har börjat spela basket och det verkar som hon gillar det.
Det kommer en ny stjälk på orkiden jag fick i somras. 

Motvind
Sover dåligt.

Vindstilla
Har många semesterdagar att ta ut i sommar. Hoppas jag får de veckorna jag önskat. Jag flyttade ju på mina ynka tre veckor förra sommaren så jag tycker att det är någon annans tur nu.

/d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0