vilda djur

Jag körde ihjäl en hare. På en 70 -väg där jag höll 60. Plötsligt bara hoppade den in under bilen från väggropen. Det sa ka-bank ka-bank under bilen och kändes som ett väggupp.Jag såg i backspegeln att den låg stilla på vägen och bad till högre makt att den skulle vara död medan jag backade tillbaka. Jag satt i bilen och andades någon minut innan jag gick ut. En hare är ganska stor. Den har tjock fin päls.Denna var inget undantag. Det såg ut som den tittade på mig och jag puttade till den men foten. Stendöd. Tack för den. Jag tog den i bakbenen sa förlåt till den och slängde ut den på stycket. Eller ja, ett par meter ut kom den iaf. Den var tyngre och längre än jag trodde den skulle va när jag lyfte upp den. 
Hoppas den blir till glädje för nån hungrig stackars  räv. Eller varg. Eller kråka. Eller nåt. 
Vila i frid.
/D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0