skulle läst sjuksköterska i stället

När man är frisk önskar man tusen saker, när man är sjuk bara en enda.
Igår var jag på en föreläsning som handlade om antidepressiva läkemedel , psykisk ohälsa och sexualitet. Läkemedel (och sjukdom) påverkar ofta både lust och förmåga vilket inte många känner till. Det är dessutom oftast ingen som pratar, informerar eller frågar om det heller. Inom vården är det bara i sin linda att ta upp sexualitet i mötet med patienten och det kommer förmodligen behövas åtskilliga generationer läkare och sjukvårdspersonal innan det blir lika naturligt att fråga om sexet som det är att fråga om smärta eller illamående. Sexualiteten är en bit av vårt hälsopussel, där varje bit är viktig för att få en bra helhet. 

Det nya året har börjat bra. 

Medvind
Jag älskar vår golvvärme. Det är verkligen skönt att komma upp på morgonen och känna att golvet är varmt.
Det går bra att springa, det känns lätt och fint i kroppen.

Motvind
Jag gillar inte att golvet är av klinkers. Det blir så fasligt mycket glassplitter när man tappar ett glas i golvet.
Jag saknar en kamin och en bastu nu på vintern.

Vindstilla
Idag blir det allt annat än vindstilla här i skåneland, egon är på väg. Så nu ska ja ut och surra fas presenningen över hammocken och gå en promenad med hundarna innan han drar in.

Varför heter det kliniker på golvet och kakel på väggen?

Funderande d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0