Mot vildmarken

Man hinner tänka mycket här ute. Här är fantastiskt vackert. Jag älskar fjällvärlden. Björkarna lingonrisen och den friska luften. Det är magi.
Idag var jag på intersport i den fulaste staden i världen och köpte strumpor som jag glömt packa ner. Sen väntade en timmes bussresa ut till vägens ände. Stugan vi sover i är en av samernas som de använder vid renavskiljning. Inget vatten indraget men annars väldigt fin.
Medvind: Vi har väldigt roligt tillsammans jag och mina före detta kollegor.
Idag såg vi toppen på Kebnekaise och det börjar bli verklighet att vi verkligen ska upp där.
Vi åt en otroligt fin frukost hos kollegan vänner som bor i Kiruna.
Motvind:
Min lilltå bråkar och jag har rejält ont i höften och benet emellanåt.
Maten var inte så himla fin här i nikkaluokta som vi fått på andra stationer.
Vindstilla :
Idag för 11 år sedan gifte jag mig. Det var en härlig dag trots att regnet öste ner strösta delen av dagen. Konstig känsla. Ibland undrar jag fortfarande vad det var som gick fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0