Under filten

Vindstilla:
Igår låg jag under filten hela kvällen och funderade på meningen med livet. Jag kom inte på nån så jag gick och la mig och sov istället. 
Motvind :
Hundarna fäller. Massor. 
Jag har hittat en tjänst inom kommunen som skulle va så himla rolig att jobba med. Men just nu presterar jag inte så bra på det jobbet jag har så det är förmodligen inte rätt tid att söka annat som kommer kräva energi som inte finns. 
Min fina kollega har det svårt i sin relation och är på väg att lämna och det smärtar mig att se hur jobbigt det är. Men han kommer överleva. Jag ska se till det.
Medvind:
Idag har jag varit aktiv. Städat och sorterat viktiga och mindre viktiga papper. Dammat har jag också gjort. Och sprungit 3 km i en fantastisk härlig kväll. Vindstilla och spegelblankt i dammarna på våtmarken och gässens små bebisar har börjat simskola. Och plötsligt för en sekund eller två så finns det hopp om liv. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0