Laddat möte

Ungen saknade en laddare till telefonen på bilresan upp till Värmland. Hennes livlina och överlevnadspryl dog i Jönköping. Musik och 487612 bilder på Snapchat suger energi. Vi hittade ett Biltema och rusar genom regnet över parkeringen och in. Hittar prylen och går till kassan. Mannen som kommer efter mig i kön knackar mej lite försiktigt på axeln..."Är det allt du ska ha?" Jag svarar att det stämmer, vi glömde vår därhemma och är på bilsemester. "Spar dina pengar, jag har en som bara ligger i bilen och skräpar, du kan få den." Han övertalar mej att lägga tillbaka den jag har i handen och följa med mej ut till hans bil där jag får hans laddgrej och tipsas om att när jag behöver en skräddare någon gång så kan jag vända mej till den som finns i Jönköping. 

Det finns hopp om mänskligheten! 
Och ungen kunde fortsätta hålla kontakt med yttervärlden. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0