I skogen

Igår var jag och store hunden ute i skogen ett par timmar tillsammans med några av mina fjällkompisar. Det snöade på tvären emellanåt men det är ändå lite härligt när det biter i kinderna. Och sen efteråt bjöd Mojjan (vi kallar henne för det) på soppa och vin och chokladpudding. Vi har så roligt och Kan prata i all oändlighet. Vi har börjat planera nästa lite större och längre vandring och jag längtar redan. Det kommer förmodligen att bli tre mindre planerade vandringstillfälle i år. En dagstur, en med övernattning också tror jag att jag ska ta en ensamvandring med övernattning. Om ingen skjuter österlenvargen innan vill jag ta en sträcka i närheten där den befinner sej då och hoppas på en skymt av den. 


Medvind:
Det är en energiboost att träffa vänner. Hur trött och osugen jag än kan känna mig innan så blir det alltid kul. 

Motvind:
Imorgon åker jag till den stora huvudstaden och tåget går aptitligt och sen tror arrangören av kickoffen att jag ska orka med middag och dans på kvällen. Det kan de bara fetglömma. 

Vindstilla:
Jag har funderat på det här med vargar. Om nu markägarna är så rädda för dem; varför matar de inte dem då? Så kanske de får ha sina djur i fred? Markägare matar vildsvin...inte för att de vill ha dem där men kanske skadorna blir något mindre. 
Men vad vet jag ? Jag har ingen mark och inga djur. 

Dags att halka iväg till den statliga myndigheten och handlägga lite byråkrati.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0