Kylig morgon

Motvind:

Det var 16 plusgrader i kylen när jag började plocka fram frukosten. Filen var ok, smöret och osten också. Men inte mjölken. Det innebar att det inte fanns någon mjölk till kaffet. Det näst värsta som kan hända en morgon. Ni som har mjölk i kaffet fattar precis. Man vill dö. Sen ska skiten felanmälas på en sida jag loggar in på max en gång om året. Vem kommer ihåg ett lösen till en sån sida? Inte jag iallafall. När man väl registrerat sig på nytt så ska de ha ett nummer som finns på senaste hyresavin. Djuuuuup suuuuuck. Leta och rota i min organiserade röra i mappen där jag har alla viktiga och oviktiga papper. 
Nu står iallafall all mat som behöver kyla ute på trädäcket och jag hoppas på en fungerande kyl under morgondagen. 

Medvind:
Jag slipper betala för en ny kyl. Det är lite lyxigt ibland att bo i lägenhet och ha en egen vaktmästare som fixar grejer. 
Idag kom jag ut och sprang 4 km och det är så himla skönt efteråt. Varför har jag sånt motstånd?  

Vindstilla :
Idag har jag verkligen slappat. Tvättat lite, löst sudoku, gått en promenad med hundarna och en till affären för inköp av mjölk. På vägen dit slank jag in i secondhand -butiken och hittade exakt likadana assietter som jag saknar två av. Lycka! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0