Pilates - träning eller tortyr

Jag anmälde mig till en pilateskurs i ett inte helt nyktert tillstånd. Den började idag. Det handlar om att få kontakt med vissa muskler i kroppen för att kunna stabilisera leder och skelett bättre och på så sätt slippa få ont. Tänk dej en instruktör som har den perfekta kroppen och är smidig som en kobra och har en sådär vansinnigt lugn och trygg röst:"Andas in och lyft upp armen mot taket samtidigt som benet sträcks bakåt och magen spänns och bäckenet är avslappnat och skuldrorna i golvet. Andas ut och känn hur svanken stannar kvar i golvet utan att du spänner nacken när armarna och ena foten når golvet och magmusklerna spänns in mot ryggraden." Det är koordination med kroppsdelar som inte visste om varandras existens. Den som kom på pilates som träningsform hade förmodligen rökt nåt mindre lämpligt. Jag kommer att ha sjukt mycket träningsvärk så det gör kanske nån nytta.
Dagens medvind:
Jag tackar ödmjukast alla skattebetalare för fastlagsbullen som den statliga myndigheten bjöd på idag.
Dagens motvind:
Jag har dålig struktur på jobbet och känner ofta mig stressad och oförberedd. Det kan bero på det nya datasystemet som håller på att implementeras för jag förstår verkligen inte logiken. Istället för att föra in nya funktioner i det befintliga systemet så gör man webbaserade lösningar vid sidan om vilket gör att man måste växla mellan väldigt många olika fönster och system. Men det blir väl bättre när jag förstår hur allt hänger ihop.
Vindstilla:
Jag sover som en klubbad säl om nätterna för tillfället och vaknar innan klockan ringer. Jag njuter så länge det varar.
Planeringen inför helgen pågår och nu hoppas jag bara vädret blir sådär lagom bra.
Nu är det dags att krypa ner i loppelådan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0