Spåra

Jag älskar att gå i skogen när det är snö. Då syns alla spår från diverse arter som klampar omkring där ute. Idag har jag identifierat räv, rådjur, vildsvin, mus, hund, fågel, människa, häst och anka. Ankspåren är roligast. Vildsvinspåren är också intressanta, det är så många olika storlekar på dem. Pappasvin, mammasvin och bebissvin. Och de är överlägset vanligast så är det något djur man statistiskt sett skulle se oftast så borde det vara grisen. Men jag tror faktiskt att det ät fler svin som stirrat på mig än vad jag sett dem. De står väl och trycker i nåt buskage i närheten.

Vindstilla:
Igår var jag hos mina fina vänner och spelade kort. Det var roligt trots att jag förlorade 17 kronor. Jag var dessutom nykter och körde bil så jag borde varit mer alert än de andra. För de var inte nyktra.
Vi träffas en gång i månaden efter schema och varje träff har ett tema. Det ska bli intressant att se vad de andra hittar på. Mitt tema var tebjudning med sconesbakning, igår hade vi kortspelarkväll.

Medvind:
Slöhelg med långa frukostar. Det gillar jag. Promenad i dagsljus och snö är härligt. Lilla loppan var ensam hemma tillsammans med en kompis när jag var hos vännerna och spelade kort igårkväll. Hon börjar bli självgående. De fixade till och med mat själva och var vansinnigt nöjda med kvällen när jag kom hem.

Motvind:
Diskmaskinen låter inte helt frisk. Har kollat Youtube-filmer nu för att komma på hur jag kollar upp vad som är fel. Varför kan inte bara prylar funka? Gärna i all evighet.
Jag tänkte att jag skulle vara smart och tvätta alla täcken i dag. Men jag hoppas att torktumlaren fungerar som den ska, annars kan det bli lite kyligt i natt. Heter det torktumlare? eller torktrumlare? Har sett båda men vet inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0