Tvestjärtar och älgaloppor

Min fina kollega som är insektsexpert kan berätta om insekter på ett sätt som får dem att låta riktigt sympatiska och nästan trevliga att ha och göra med. Idag har han gett mig massor av kunskap om tvestjärtar och älgaloppor. Han ger dem liksom känslor och berättar om hur de tar hand om sina ungar och beskriver hur vingarna på en tvestjärt är som en ingenjörskonstruktion. Synd han är gift. 


Medvind:
Idag åt jag räkmacka till kvällsmat. Det är så lyxigt,enkelt och gott. Dessutom upptäckte jag att det finns två påsar skalade räkor i frysen.
Jag tog blodtrycket igår och det är jättebra.

Motvind:
Hade missat att söka ledigt på klämdagarna så det blir inget långledigt innan sommarsemestern. Hade ju tänkt ta ledigt lite kring påsklovet. Nu blir det inte så. 
Har vansinnigt ont i min musarm. Har alla hjälpmedel som finns men det blir inte bra. 

Vindstilla :
Min morbror dog i dag. Det är konstigt att så nära släkt ändå känns så avlägsen. Jag har bara träffat honom två eller tre gånger som vuxen. Jag tänker att om man inte gratulerar någon på födelsedagen så kanske man inte har någon anledning att gå på begravningen heller. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0