Upp upp upp och ner ner ner

Det här med att gå upp på Kebnekaise...jag har gjort det och jag tänker inte göra det igen. Det är mycket längre och mycket jobbigare än vad jag någonsin föreställde mig. Men det är vackert och det är vansinnigt mäktigt. det är mest sten och snö och det gör ont att gå upp och vidriigt smärtsamt att gå ner. Jämförelsen blir väl att stå i en trappmaskin på gymmet i 12 timmar. Jag har nog aldrig varit så smärtlindrad med receptfritt som under natten efter vi kommit ner. Dagen efter tog jag inte många steg. Men vädret var ju pinsamt perfekt hela veckan så att sitta på verandan i solen var inte helt tokigt heller. Jag ska erkänna att jag åkte helikopter tillbaka. ett nederlag men det hade inte fungerat att gå. Men det är en fantastik natur. Det finns inget som någonsin fått mig så ur balans av skönhet som naturen i fjällen. Det är magi i dess renaste form. Och jag kommer att vilja dit igen men då inte för att bestiga Sveriges tak. Går ni dit ska ni veta att det finns en snöängel på toppen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0