Grisar och svin

Det Jag bor på landet några dagar denna veckan. Vaknar till fågelkvitter och somnar i en famn. Det är härligt! Hundarna håller på att vänja sej vid två kattungar i huset. Det går väl sådär. Hårtussarna ryker och katterna fräser. Och jag ryter. Hunnajävel till att va envis och inte vilja acceptera. Men det gör de väl tillslut? 

Medvind: 
Att kunna prata om allt. Precis allt. För vi orkar inte gå omkring och gissa tro eller spekulera. 
Jag har startat min nya telefon och nästan allt funkar som innan. 
Naturen här är fantastiskt fin. Skog. Massor av skog. Och kohagar. Och grishagar 😊.
Kaffekokaren är laddad till mej varje morgon och igår satt det en liten fin lapp på den med ett litet meddelande fyllt av kärlek. Livet är verkligen fullt av överraskningar när man som allra minst anar det eller är beredd. 
Motvind:
Sprang i går och pulsen rusade upp och det kändes inte alls bra. Kanske är det stressen som säger till kroppen att nåt är fel. Kanske blev pressen för stor när jag ville få en bättre tid än förra gången på denna rundan? Eller ska jag bli sjuk? Jag var iallafall tvungen att stanna och fotografera de lyckliga grisarna.
Min fina vän flyttade igår och jag ville så gärna va där och hjälpa till. Mitt jobb inkräktar på min fritid så igår gick det inte. Men på lördag hoppas jag att jag kan göra nån nytta och träffa fina människor där.
Vindstilla:
Jag tror det blir en onödigt bra sommar och semester. Om de bara ville ta och börja nån gång... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0