Halvtid

När en dörr stängs upptäcker man ofta en helt ny att öppna.

Idag har halva semestern gått. 15 hela dagar kvar. 
Medvind: 
Slapp vakna ensam idag. Det är skönt att veta att det ligger nån bredvid. Han är så tyst och trygg och mitt huvud passar precis på hans axel. 
Har börjat spåna på att bygga ett växthus, typ orangeri i miniatyr. Det finns massor av gamla fönster i min egen Mulle Meck's gamla stall som jag får använda. Det ska bli intressant att bygga nåt helt själv. Men jag kommer att behöva mycket tips råd och kunskap och någon som förklarar exakt varför jag inte kan göra så som jag planerat om det inte går vägen. Det vore synd på de 55 fönsterna om de bara gick till spillo. 
Idag kom jag äntligen ut på en skogspromenad och igår sprang jag och hunden en liten runda. Han var pigg och hade mycket energi kvar när vi kom tillbaka. 
Motvind:
Somnar ensam i kväll. 
Hade lite lite ångest i kroppen hela förmiddagen och behövde gå ut i skogen och på promenaden kom såklart Skånes största regnskur genom tiderna. Dessutom åskade det. Hundarna var inte glada och jag var blötare innan jag duschade än efter, när jag kom hem igen.
Vindstilla:
Känner mej låg och lite rastlös. Funderar på om det är social baksmälla efter att ha varit på bortaplan och haft aktiviteter varje dag ett tag. Sover inte heller nåt vidare så jag är lite disträ, trött och lättirriterad. Känns som jag inte får nåt gjort för jag vet inte var jag ska börja. Bakom spisen och i Ugnen är iaf rent och sopskåpet och allt nerifrån golvet och som finns en halvmeter upp i hela huset har fått en omgång med trasan. Dags att ta fram listan för att sen kunna bocka av. Skulle behöva röja vinden och förrådet och alla skåp och lådor här inne. Finns mycket kvar här som ska ut ur mitt liv. Och städar jag nu blir det mindre att flytta sen när det är dags. Så jag skippar att olja staketet i år, det får nästa hyresgäst ta hand om. 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0