Han bär 18 kg och jag 12.

Häckeberga runt på skåneleden är en fantastisk  fin tur ! 26 km väl utmärkt led i varierande terräng och natur. Nu kan det va så att turen blev väldigt bra på grund av väldigt trevligt sällskap också. Men det är en chansning att ge sej ut i buskagen med någon man inte känner så bra. Det kan sluta hur tråkigt som helst om man blir ovänner om takten på promenaden, packningens vikt, Hur ett tält ska sättas upp eller hur en eld smartast går att få liv i. Och det kan lätt bli lite gnissel när hungern säyter in, det gör ont i kroppen och fötterna börjar protestera.Men vi verkar vara ett bra team, jag och byggare bob. Han påbörjar det som behöver göras och fixas nästan innan jag hinner ens tänka det. Han stannar och säger:  jag märker att du behöver mat. Sen ser han till att jag får i mig nåt som bättrar på humöret Och orken för att sen kunna fortsätta. Och att det inte fanns en endaste vedpinne på lägerplatsen var inga bekymmer. På nolltid hade han fixat ihop en hög som räckte till hela vistelsen, utan att göra våld på naturen. Och när man sitter där framför elden och slevar i sej den godaste gulaschen som Felix någonsin tillagat i sina konservburkar och dricker varmt vin ur petflaska, då kan tiden få stanna. Det blir definitivt fler turer tillsammans!

Medvind:
Lediga dagar. Långa frukostar ute i solen. 
En dag på stranden med nöjda ungar fullproppade med glass. 
Jag känner tillfrefsställelse, nöjdhet, tacksamhet och glädje. Och jag är så värd det.
AW igår med några kollegor. Mycket skratt och fina samtal.
Motvind:
Ett hem att städa. Tvätt att tvätta. Å andra sidan regnar det idag så det passar fint. 
Att min grävmaskinist och jag inte kan va tillsammans dygnet runt är jobbigt. Det vill man ju när allt är nytt men ibland knackar verkligheten på och då får man öppna dörren. 
Vindstilla:
Det kommer bli en bra semester. Jag bara vet det.
Det här är en gnällblogg men just nu finns inte så mycket att gnälla över. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0