Midsommar

Medvind :

Sitta länge i solen på trappen med en kopp kaffe på morgonen 
Duka och pynta i logen 
Plocka blommor till kransar och stång.
Sill potatis och gräddfil
Universums godaste tårtor. 
Fina vänner som gäster och nya bekantskaper
Många goa skratt

Motvind:
Stången (som den skicklige snickaren fixade ihop med motorsåg och skruvdragare på 2 minuter och 34 sekunder) hann aldrig kläs innan skyfallet som höll i sej hela eftermiddagen började.

Vindstilla:
Vi var två som arrangerade firandet och med hans otroliga ordningssinne och struktur och planeringsförmåga (jo, han är faktiskt en man) hade jag kunnat släppa på mitt kontrollbehov. Men det vet jag nu till nästa gång, och då ska jag försöka överlämna tänkandet, som jag tycker är så otroligt energikrävande och jobbigt, till honom och mer bara göra det som ska göras. Det blir inte lätt men jag ska verkligen försöka. 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0