Önskebrunn

Igår fick gräsmattan lite kärlek och jag älskar min nya kantklippare. På eftermiddagen var jag ute o skogen och gick 7 nya kilometer som jag aldrig gått innan. Väldigt härlig natur och på ett ställe mitt ute i spenaten finns en önskebrunn i form av ett hjärta. Det var så vackert. Dit vill jag gå fler gånger. Och jäklar vad jag ska önska!

De sju fästingarna jag hade på mig sen var inte så vackra. 

Medvind:
Naturen och lantluft är fantastiskt läkande. Ingen ångest alls på kvällen eller i morse. Och idag har jag varit i ullared och mitt tålamod har varit oändligt. 
Jag kunde dessutom äta en portion grillat i gårkväll och nästan en  hel barnportion köttbullar i dag. Kanske jag vågar springa i morgon.

Motvind: 
Det blir alltid dyrare än man tänkt sej i ullared. Ändå glömde jag disktrasor och kökssvampar. Orkade inte heller prova underkläder som jag verkligen behöver efter viktnedgång. Det är ju inte kilona på ändan som försvinner först tyvärr. 

Vindstilla : 
Igår och idag finns ett hopp om en framtid. Hur den ser ut vet jag inte. Men det känns ändå ok. Jag behöver inte veta det nu, just i dag. Jag ska njuta av känslan av att faktiskt vilja fortsätta leva. I brunnen ska jag önska ett tryggt, förtroendefullt, kärleksfullt och livslångt förhållande, en kärleksrelation att kunna lita på. Hur när var och med vem är det ingen som vet. Men det behöver jag inte veta just precis idag. Det kommer när det kommer. Jag kan vänta. Men jag längtar.



Kommentarer
Postat av: Ida

Längtar med, så trött på dumma killar. Behöver en normal kille i 25-årsåldern men det verkar inte existera. Haha. Kram på dig Diana, kämpa på! :)

Svar: Tack fina du! Ja du, om jag visste var man hittar dem... troligen dyker det upp nån när man minst anar det. Det kommer bli bra för oss också. Nån gång. Kram
Diana

2017-06-04 @ 19:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0