Snacka prata kommunicera mera

Också kom verkligheten ifatt. Idag är det jobb igen. Jag känner verkligen inte för det alls. När jag är borta läggs allt på hög och det blir ett jättejobb att komma i kapp igen. Det är en stor nackdel med det här jobbet att ingen tar över när jag är borta. Men: En Sak I Taget. 

Medvind:
Min häck är äntligen klippt. Jämn och fin men ser inte riktigt pigg ut inuti.
Sommarblommor till utekrukorna är inhandlade. Gick lite wild and crazy och köpte inte alls samma som jag troget gjort de senaste åren. Måste våga nytt!
Sonen tar sitt uppdrag om att vara gräsmatteansvarig på fullt allvar. Han har kollat upp hur man gör en green av en vanlig gräsmatta. Det som eventuellt kan oroa mej är att han pratar om att åka till danmark för att köpa de kemikalier som behövs. 
Motvind:
Idag ska hunden till veterinären och jag blir 1600 kr fattigare. Förhoppningsvis är det sista gången jag plockar tandsten på honom. Om han inte tänkt bli hur gammal som helst. 
Behöver byta sängkläder. Blääää.  Det är det tråkigaste som finns.
Behöver tvätta.
Behöver röja i skåp och lådor och storstäda.
Hade glömt att jag lovat följa med vänner till ett lånat hus i Göteborg  (eller va det Stockholm? ) vecka 30.  
Vindstilla:
Den här mannen från landet som trillat in i mitt liv...som jag först tänkte ta ett stort kliv rakt över...han är riktigt bra. På riktigt. Den här fåniga listan jag gjort över egenskaper som önskas av en partner; han har väldigt många check på den. Trots att den gjordes när jag bestämt mig för att bli nunna. Nä. Jag tänker inte gå in på intima detaljer här men som exempel kan nämnas att han inte dricker mjölk. Och att Han är måttlig och sparsam på de flesta saker som jag också tycker är viktiga. Tex är han världsmästare på att sätta på exakt mängd kaffe. Han älskar naturen och att vara i den. Han är som Mulle meck och bara fixar saker, det verkar inte finnas något han inte kan. Han är väldigt omtänksam. Och han har sån ordnibg ochcreda på prylar så till och med min farfar skulle bli avis. Några saker som är lite mindre positiva? Jo det finns såklart. Han dricker läsk och ibland till och med (flämt!!!) energidryck. Han nyttjar nikotin och han gillar prassliga duntäcken. Men jag kan nog leva med det. För de här småsakerna är inte alls viktiga egentligen. Den viktigaste egenskapen enligt mej och den jag verkligen jobbar hårt med,med mej själv, är att kunna prata. (Kan väl alla, tänker nån nu) men att verkligen kunna kommunicera, få fram vad man tänker vill och tycker och önskar, det är inte så enkelt. Att på riktigt kunna lyssna in och förstå och kunna uttrycka det innersta är inte alla förunnat. Men jag har gott hopp om att det kan fungera. Man får aldrig bli tyst i en relation. Det är då den dör. Kommunikationen kan heller aldrig bytas ut mot prylar, smycken eller resor. 
Säg vad du menar och mena det du säger! Och tolka aldrig in känslor som inte uttrycks. Är man osäker: fråga! 

Puss o kram! Ha en underbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0