Ångestladdad vecka

Förra helgen var jag i Ystad på spa. Det var verkligen jätteskönt. God mat och varma bad. Trevligt sällskap och bra samtal. Också en ledig måndag! Det var härligt. När sällskapet åkt hemåt gick jag ett par timmar längs stranden och tog lite bilder. Och plötsligt bara kom jag i håg att det var precis där på stranden som vi en gång semestrade när pojkarna var små. Vi bodde i stuga nästan nere vid stranden och på dagen badade vi och flög med drake. Pappa fyllde år för jag ringde honom ifrån stranden. Minnet kom över mig så plötsligt. En sån där sak som jag fullständigt glömt bort. Också sorgen över hur mycket av pojkarnas barndom jag missat på grund av sjukdom. Känslan av att ha varit världens sämsta förälder. Alla kvällar jag inte sagt gonatt. Nån gång när jag är beredd på svaret ska jag fråga dem hur de uppfattade mig som förälder när de var små. 


Veckans motvind:
Blev hotad till livet på jobbet av en stackars vilsen ungdom som behöver  
kärlek och uppmärksamhet. Hen skulle dessutom ta livet av sej själv också och slå sönder rummet där vi satt. Det suger verkligen att jobba med människor ibland. Då är jag avis på de som jobbar på Skogstyrelsen. Å andra sidan kan det inte va så kul att va ute i bushen och gå in i ett getingbo heller. 
Naturligtvis måste vi ha nolltolerans mot hot så det blev långa många samtal med farbror blå. 
Jag blev faktiskt inte rädd på riktigt förrän vårt skyddsombud började prata om att jag ska få ett larm att ha på mig hemma och att möjligheten att jobba på annat kontor under en period finns. Jag har inte bestämt mig än hur jag vill göra. 

Medvind:
AW i går. Så fina kollegor jag har. 
Sonen har lagat mat flera gånger i veckan senaste tiden och det underlättar väldigt.
Det är ljusare ute och vinterjackan är snart för varm. 
Ser fram emot att börja rensa i trädgården och få odlingslådorna i ordning. 
 

Vindstilla: 
Missade pilatesträningen denna veckan. Var som en disktrasa när jag kom hem i tisdags och orkade verkligen ingenting.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0