Jag kan ha fel

Det kan finnas möjligheter att jag har fel. Det kan också finnas möjligheter att vinna på lotto. Oddsen är förmodligen och tyvärr ungefär lika. Jag skulle jubla av vilken möjlighet som än visade sig vara sann. 

Mina misstankar kring svek och lögner gör så förbannat ont.  Och stämmer dem har jag förlorat en av mina finaste vänner och med den famnen som jag känner mej som allra mest hemma i. Efter vårt senaste samtal fick jag uppfattningen om att det ändå fanns en liten liten öppning, en dörr som kanske gläntade lite grann.Men om jag har rätt i mina misstankar är den dörren för evigt stängd och igenbommad. Och det gör ont som fan. Inte ont som att tappa en colaflaska på foten. Utan Ont som att tusen isbitar sprängs i bröstet och luften i lungorna fryser och blir omöjlig att andas. Det blir en lång vecka. 

Medvind: jo det finns faktiskt en medvind. Jag har fantastiska människor omkring mig. Vänner. Riktiga vänner. Och jag ska verkligen försöka att vårda dem väl. Vänner som verkligen finns där. Som släpper allt när ångesten blir för övermäktig. Och mina barn som är så kloka och fina. 

Motvind: Lilla ungen växer så det knakar och kostar massor.
Bilen behöver service och kostar massor.
Hunden behöver tandvård som kostar massor.
Jag vill åka på semester som kostar massor.
Min lön räcker inte till alla massor. Å andra sidan känns semester överskattat och meningslöst. 

Vindstilla : Det är en fin tid på året ute i naturen. Det doftar av Syrén och det exploderar i grönt överallt. Gräsmattan växer utav helvete och pionerna kommer att blomma ordentligt i år. 
Och allt blir bra till slut. Och är det inte bra så är det inte slut. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0