Vakna vid liv

När sommarens första fluga surrar in i sovrummet 20 över 4 på morgonen och det ligger 2 håriga flugjägare i sängen kan man hålla sig för skratt. Käftarna smattrar och de studsar runt som tokar efter flugan. Har det nånsin gett nån utdelning?  Förmodligen inte. Ändå fortsätter de jaga. Det är intressant med beteende. För vad skulle utdelningen bli? En fluga i munnen. Äckligt ju. Men hundar har inte så långtgående konsekvenstänk. Många människor tycks sakna det helt och borde gå omkring med truten fulla med flugor. 


Medvind:
Idag var jag med en vän på VM i pinnbrödsbakning. Det var riktigt najs! Jag fick nämligen vara jury. 6 olika sorter skulke provas och bedömas, plus 2 olika Dessertpinnbröd. Allihop var goda men den med oliver och parmesan var lite överlägsen. Och desserten blev rabarber o vit choklad.  Vansinnigt gott!
Motvind: 
Det går trögt med att stoppa sorgen i en väska och vinka adjö. Å andra sidan måste jag inte säga Hejdå till all sorg på samma gång. Ska ordna någon sorts begravning längre fram dom kan symbolisera ett definitivt avslut av relationerna jag mist. 

Vindstilla :
Terapeuten är bra och i morgon får jag jobba ock skingra tankarna.
I natt sover flickorna i täkt i trädgården och jag räknar med att de kommer att väcka mej några gånger. Men drt är kul för dem. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0