Vår och spring

De senaste 11 dagarna har jag sprungit varannan dag. Nu flyter det snart så där härligt att jag springer längre och längre sträckor utan att tänka på att det är jobbigt. Igår följde lilla ungen med. Fantastiskt väder, doft av syren, kastanjer blommar och gladorna svävar. Plötsligt skiftar världen från grådis till färg. Trots att ungen joggar lika fort som jag maxar i intervallerna var det en fin runda. 


Medvind:
Min chef är jättebra! Jag har lov att komma till jobbet utan att prestera ett skit. Hon säger att det är ok att bara sitta med en kopp kaffe och glo om jag inte kan fokusera. Och jag tror att just därför var jag ändå lite produktiv. Det går att skingra tankarna lite med jobb. Det är skönt. Hon förstår att jag är i sorg, en sorg som är lika stor som om någon faktiskt på riktigt dött. Jag har även en wingman som jag kan älta med hur mycket jag vill. Han vrider och vänder på mina tankar tills jag kan sortera dem. Han är ovärderlig. 

Motvind:
Gräset växer utav helvete. Hinner inte riktigt med. 
Lille hunden läcker väldigt mycket för tillfället. Jag tror inte behandlingen hjälper. Det blir nog att hitta ett datum för att säga Hejdå. Och ännu en sorg att bearbeta. 

Vindstilla: 
Idag ska jag promenera förbi vägarbetet i stan. Det finns en grävmaskinist där som jag fått tips om som ska vara ett riktigt kap. 

Det bästa sättet att komma över någon är att komma under någon. Sa en vän. Kanske värt å prova? 😉



Kommentarer
Postat av: Ida

Åh Diana, så tråkigt att läsa att du blivit utsatt för något riktigt tråkigt. Kör på med grävmaskinisten! Kram!

2017-05-23 @ 07:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0