Jorden fortsätter att snurra

Världen får färg. Jag känner glädje igen. Jag kan skratta, humorn funkar igen. Det är härligt när man kravlar sej upp ur kvicksanden. Med hjälp av tabletter samtal vänner kollegor och chefer och kärlek så går det.

Har precis kommit hem från två intensiva dagar med jobbet och har fortfarande en härlig känsla i kroppen över kvällen igår. Ni vet, man ska lägga sej tidigt...jomenvisst. Goda samtal, bra musik och fantastiska kollegor gör att klockan tickar fortare än vanligt. Sen får man så klart ta konsekvensen av det dagen efter. Trött men nöjd.Ont i kroppen av att sitta och mycket kunskap och information att ta in och reflektera över. Vi jobbade på bra med grupparbetet och var färdiga i god tid innan samling. Jag och en kollega hittade en soffa i korridoren där vi lade oss på varsitt armstöd och vilade en stund. Man hamnar i djupa samtal om livet. Och är tillfreds med det mesta. 
Det är skönt att va hemma, packa upp, självdö i soffan efter en lång hundpromenad. Vad som händer i morgon får jag se då. 
Livet går vidare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0