Bättre

Medvind:

Vädret var riktigt fint idag och det blev 5 km promenad på vackra Hovdala. Hittade lite svamp också som räckte till en lunchmacka. Hundarna gick lösa och höll sej nära och vi slapp ha närkontakt med familjen Svin som vi såg färska spår av överallt. 
Lyckades steka riktiga pannkakor. Första gången jag lyckats vända 10 st stora pannkakor utan att någon...okej då, en gick sönder, men nio höll. 
Jag får äntligen på mig mina fjällrävenbyxor igen. Hoppas jag kan hålla vikten. 
Motvind:
Jag fick ett läkarintyg av tandläkaren som jag skickade till min läkare som skulle skriva i mina mediciner . När det kom i retur så hade han skrivit fel läkemedel i intyget. Så jag tänkte att jag skulle åka till vårdcentralen och fixa det. Så jag säger mitt ärende i luckan och tänker att hon tar hand om intyget och lappen som jag skrivit med de läkemedel som skulle stå på intyget. Men det gick inte för sej. Jag fick besked att jag skulle ringa en sköterska. Jag frågade vad jag skulle säga till sköterskan. Hon i luckan svarade "Det du just sagt till mej". Jag måste sett ut som ett levande frågetecken. För jag fattade inte att jag skulle ringa en sköterska som förmodligen satt på andra sidan dörren. Men jag gjorde det efter jag fått numret av kvinnan i luckan. Efter 15 min i telefonkö så lägger jag fram mitt ärende till sköterskan." Ja men det är bättre du pratar direkt med doktorn om det, så du får en telefontid nästa måndag till honom". 
Svensk logik. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0