Härliga höst

Jo men jag fick den briljanta ideen att ta semester ett par dagar i oktober. Ni vet när det är härliga färger på träden, luften är frisk och skogen bara kallar till promenader och svampplockning. Man kan ta med sej kaffetermos och gofika och sitta på en stubbe och mysa i olletröjan. Hundarna kan lufsa runt fritt och leta godisar som göms lite här och var. Jag skulle få tillfälle att koppla ifrån den överhettade hjärnan. 

Så efter en otroligt lugn och avkopplande helg med fint väder så vaknar jag upp i morse. Av regnet som piskar mot rutan av hård vind. Nåja. Det finns regnkläder, tänker jag lite sådär väldigt positivt. Vädret behöver ju inte va ett hinder för en svamprunda. Det är här nånstans jag borde vetat bättre. Speciellt som jag inte hittar så bra i skogarna häromkring mitt blivande hem. Och jag kan också upplysa om att tanten på Google Maps skulle inte kunna navigera sej själv i sin egen garderob. Hon är inte nykter. Som tur är har min envisa kattkillerterrier ett bra sinne för att hitta hem till värmen igen vilket jag är väldigt tacksam för. Svamp? Nä, inte en enda. 
Nu ska jag surfa runt på Ving.se och drömma mej bort till nån solig strand.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0