B Eller F

Vissa dagar är så B. Eller F. Som i skolans värld betyder underkänd. Hade jag fått betyg på mitt jobb hade jag fått ett F idag. Allt bara strular. Ungdomar som inte kommer. Saker i det digitala systemet som jag inte förstår för att kunna göra en rättssäker handläggning. Stressa hem på lunchen och ta ut hundarna istället för en mysig lunchdejt. Jobba över, hem och fixa och försöka förbereda nån mat. Hundar som ska ut , tvätt in i maskinen och sen iväg till föräldramöte. Inget nytt under solen där inte, mer än att rektorn verkar vara en fin och bra människa. En av föräldrarna ville ha skjuts hem vilket betydde att jag inte ens fick en stund i bilen för mej själv. Fixa retur på zalando på byxor som inte passade lilla ungen. Fixa inloggning till schoolsoft som inte funkar. Läsa av min privata mejl som jag inte kollat på 3 veckor. Allt på en dator som tar sju svåra år på sej att ladda varje klick. Hänga tvätten och röja i köket och sen lite mat i magen. Nu är det äntligen sängen och jag hade behövt en axel att somna på, eller i alla fall ett gonatt. För hela jag känns bara som ett F. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0