Soldatmarsch i Skånsk natur

Jag har det oförskämt bra. Kärlek och trygghet, ett stabilt jobb, bor bra, fina vänner  och barnen är friska. Och bonusbarnen är hur goa som helst. 

Min egen Byggare Bob är en man att hålla i när åskan går. Vi var ute och vandrade i helgen  och han fixar och grejar för att jag ska ha det bra. Och det har jag det verkligen. Ibland undrar jag när bubblan ska spricka. Men det är hjärnspöken som jag måste jobba med. Han är så fin och ärlig och jag ska bara lära mej att lita på det och inte reagera efter erfarenhet utan efter förnuft. Min terapeut tycker att jag är redo att mästra världen själv nu. Han tycker jag kommit långt i min analys över vad som varit och hur jag hanterar det. Jag känner mej fri, som om en stor grå filt har lyfts bort från mej. Hösten är välkommen.
Medvind:
Köksbordet har bytt färg. Från bok till vitt och det blir snyggt. Några lager färg till så kan sonen känna sej stolt. Med stolarna också vita kommer det bli jättebra. 
Hallonskörden i år är fantastisk! Har frusit in tre liter och ändå äter jag färska hallon till frukost varje morgon. Så länge frosten håller sej borta och det är lite sol på dagen kan jag plocka bär ett par veckor till. Det är lycka, att äta himmajorda bär! 
Motvind:
Det här med att jobba 8-17 kan inte va bra för människan. Inte denna människan iallafall. 
Det blev ingen fjälltur denna hösten och det känns trist. Men tid och pengar är så väldigt begränsade tillgångar. Det får bli skåneleden på helgerna istället. 
Jag ligger efter i trädgårdsskötsel. Hoppas att jag hittat ork och inspiration till helgen att sätta spaden i marken. 
Vindstilla:
Har börjat röja bland alla prylar och har mängder med skit som ska till röda korset eller slängas. Nu ska mitt hem bli bara mitt, allt som påminner om gamla tråkigheter ska ut. 
Denna veckan kommer träningen att ligga nere. Efter helgens marsch på 34 km över Brösarp backar och längs verkaån ska min stackars ledbrutna kropp få vila och läka. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0