sängvärme

Ikväll önskade jag att det fanns en värmeknapp på min säng så den gick att göra varm innan jag kröp ner i den. Fick vänta ståendes i altandörren en lång stund på brackan när han var ute och jag blev kall in i själen. Jag har börjat kalla honom för Blixten. Han börjar bli gammal. 
Medvind
Känner mej lugn och tillfreds med livet i stort. Det är skönt att bara ha ett ställe att bo på. Det är skönt att ha alla mina prylar runt mej, mina egna rutiner, och mest bara mej själv att ta hänsyn till. Idag gick jag och Blixten långa rundan och bonden har släppt ut kalvarna. De är så söta och busiga. Himmeln var vacker och det luktade fukt och jord ute. Förstå våren på länge jag inte ligger i fosterställning och ber läkaren skriva ut varenda pilla som kan tänkas hjälpa. Jag tror vi prickade rätt förra året. Jag är glad på våren tjoho. 
Motvind
Har en orimlig vecka och i morgon ska jag stiga upp 05.15 för att vara i Lund 07.30. Vidrigt tidigt.
Vindstilla
Planerar att kanske våga mej på vasaloppsleden i sommar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback